Авторська програма гуртка

 

музичного   напрямку

 

« Музичний оркестр»

 

(за парціальною програмою К.Орфа )

 

Мета:

 -  своєчасне виявлення ранньої музичної обдарованості;

 -  розвиток особистісно-ціннісного ставлення до мистецтва;

 -  задоволення потреби й цікавості дітей до музичної творчості;

 -  навчання колективній грі на дитячих музичних інструментах;

 -  індивідуальна робота з вихованцями на основі їх інтересів, нахилів і уподобань;

 -  формувати в дітей елементарні музичні знання та здібності;

 -  розвивати музичний слух, почуття ритму, музичну сприйнятливість;

 -  сприяти виконанню музичних творів у колективі;

 -  виховувати стриманість, дружність взаємовідносин, порядність в міжособистісних стосунках, естетичний смак.

 

Завдання:

 

 -  ознайомити дітей з видами музичних інструментів і музичних іграшок;

 -  навчити прийомам гри на дитячих музичних інструментах та музичних іграшках;

 -  розвивати тембровий, динамічний і звуковисотний слух;

 -  формувати вміння розрізняти напрямок руху мелодії;

 -  розвивати музичну пам’ять та мислення, чуття ритму;

 -  формувати вміння розрізняти тривалість звуків,ладове чуття;

 -  формувати зорове, слухове та рухове сприйняття музичного твору;

 - заохочувати до музикування та участі в оркестрі, сприяти розвиткові виконавських та творчих здібностей дітей.

 

Принципи, за якими будується робота гуртка:

 

 -  Від простого до складного.

 -  Від дійсності – через мистецтво – до життя.

 -  Єдності навчально-пізнавальної та творчої діяльності.

& Активності, доступності, цілісності систем.

 

Пріоритетним способом організацності через творчу, діалогічну, ігрову,  творчий підхід.

Відбір дітей до гуртка проводиться у формі індивідуального прослуховування дітей, під час якого дитина має без помилок чисто, чітко, ритмічно відстукати долонями запропоновані ритмічні малюнки різної фактури (проспівати просту знайому пісеньку, чітко інтонуючи задану мелодію; на музичному молоточку простукати ритмічний малюнок).

Гурток «Музичний оркестр» (шумовий оркестр) організовується на основі врахування інтересів та здібностей дітей  4 – 6 го року життя. Заняття гуртка проводяться один раз на тиждень у другу половину дня. Тривалість заняття 25-30 хв.

 

Уміння і навички дітей на кінець навчального року:

 

 -  розвинені музичні, творчі здібності;

 -  проявляють інтерес до діяльності з музичними інструментами, предметами, що утворюють звук;

 -  використовують набуті знання, вміння під час самостійної діяльності та сюжетно-рольових ігор;

 -  набутий досвід переживання емоцій під час різних видів діяльності;

 -  діти виражають власні почуття за допомогою різноманітних засобів;

 -  проявляють ініціативу, творчість при діяльності з музичними інструментами.

 

 

Основні показники компетентності:

 

1.  Діти повинні сприймати музичні твори та емоційно їх переживати; вміти визначати їх характер, темп, настрій, динаміку, мелодію, правильний варіант гармонії.

2.  Вміти грати на музичних інструментах, правильно володіти технікою гри на музичних інструментах, видобувати красивий звук, грати як послідовно, так і разом.

3.  Підбирати нескладні мелодії на металофоні, ксилофоні, імпровізувати на ритмічних музичних інструментах.

4.  Створювати мелодії, музичні ігри, загадки (тематика: різні настрої, характери, жанри, імітація пташок, звірят).

5.     Вміти відтворювати різні ритми на музичних інструментах.

6.        Вміти визначати характер звучання дитячих музичних інструментів.

7.  Підспівувати музичному керівникові мелодії, які виконують на інструментах.

8.   Вміти грати в ансамблі, дотримуючись загального темпу, своєчасно вступати в гру і закінчувати її, користуючись елементарними динамічними відтінками.

 9.      Знати назви нот (До-Сі) та їх розташування на металофоні.

10.    Диригувати грою музичного керівника, оркестром.

11.  Діти повинні отримувати задоволення від самовираження в музиці (власна музична творчість, диригування, гра і імпровізація на музичних інструментах).

 

 

             План   роботи   гуртка  :

 

 

 

з/п

Тема занять

 Програмові завдання :

Матеріал

Дата проведення

1.

 

«Знайомство дітей з оркестром»

 

·      ознайомити з поняттям        «оркестр»;

·      вчити вслухатися в музику;

·      вчити передавати ритмічний малюнок та пульсацію музики хлопками,притупами, дерев’яними паличками;

·      розвивати метро-ритмічний слух, навички гри на брязкальцях;

·     виховувати любов до музики.

 

Ілюстрації до поняття «оркестр», тести для вивчення чуття ритму, дерев’яні палички та брязкальця.

 

Жовтень

2.

 

«Дощик жабку налякав»

·        ознайомити з прийомами гри на металофоні, вчити дітей грати на одній  висоті різні ритмічні малюнки, вчити дітей розрізняти тривалість звуків;

·        розвивати навички гри на металофоні, метро-ритмічний слух;

·     виховувати потребу в творчості.

 

Музичні інструменти: металофон, барабан, дзвіночки та брязкальця.

Листопад

3.

 

 «Із піснею по сходинках»

-        вчити дітей відчувати та розрізняти лади (мажор, мінор), показувати  рукою рух мелодії, виконувати просту мелодію (поступовий рух вгору та вниз), вчити дітей розрізняти низькі та високі звуки, регістри.

 

 Музичні інструменти: металофон та барабан

Грудень

4.

 

«Танець полька чарівний»

-        вчити дітей розрізняти динамічні відтінки, вкладати найпростіші партитури та виконувати музику за записом партитури;

-        розвивати навички гри на музичному інструменті з відповідною динамікою, навички відтворення пульсації музики на ударних інструментах.

 

 Ударні інструменти

Січень

5.

«Народна пісня»

«Ой лопнув обруч» укр.нар мел. обр. Агафоннікова

-        виконувати пісню ансамблем з виконавцями та  музичними інструментами.

 

Музичні інструменти

Лютий

6.

«Чудовий наш оркестр»

«Турецький марш» Моцарта

 

 

-  вчити дітей застосовувати набуті знання в творчій діяльності;

-    розвивати музичний смак.

 

 

 

 

Музичні інструменти

Березень

7.

«Чарівні дзвіночки»

«Шутка» Баха

 

-        вчити дітей відтворювати прослухану мелодію, показувати рукою рух мелодії, виконувати складну мелодичну лінію;

-        розвивати метро-ритмічний та звуковисотний слух, навички гри на знайомих музичних інструментах.

 

  Музичні інструменти

Квітень

8.

«А музика звучить» 

«Полька – галоп» Петрова

 - вчити дітей відтворювати прослухану мелодію, виконувати складну мелодичну лінію, виконувати уривки твору групами інструментів.

Музичні інструменти

Травень