Сучасний вихователь – це…

 

   Професія вихователя належить до творчих видів діяльності, оскільки професійна діяльність будь – якого педагога спрямовується на виховання унікальної, неповторної особистості.

 

   Ефективність дошкільного закладу залежить не лише від програм навчання і виховання, а й від особистості педагога. Безперечно вихователь повинен бути високо ерудованим з сучасним світоглядом, з об'єктивною самооцінкою, мати педагогічний такт, високо розвинуті професійні якості. Бути психолого – педагогічно досвідченим та вміти працювати з дітьми.

 

   Вихователь є основною фігурою в організації навчально – виховного процесу дошкільного закладу. Тож якими якостями слід оволодіти, щоб стати успішним, високо – професійним педагогом?

 

   Сучасний вихователь – це фахівець, який сьогодні працює в системі дошкільної освіти, володіє педагогічними технологіями, що відповідають новим суспільним цілям та рівню розвитку науки про дитину.

 

   Він повинен вміти працювати в умовах ринку , розуміти що тільки високий професіоналізм, творчість, ініціатива допоможуть йому знайти своє місце та само реалізуватися в професії.

 

   Слово педагог походить з грецької:падай – діти, гогос – водіння. Звідси й термін – педагогіка.

 

   Педагог, вихователь, який прагне позитивно впливати на дитину, має багато знати, бути творчою і водночас терплячою людиною, здатною до самовдосконалення. В.Сухомлинський сказав про це так «Виховання – це багатогранний процес постійного духовного збагачення та оновлення – і тих, хто виховується, і тих, хто виховує».

 

   Вихователь мусить бути доброзичливим, відкритим у ставленні до вихованців і батьків, уміти налагодити співробітництво з усіма учасниками навчально – виховного процесу в повсякденному житті, оскільки побут дає найбільше можливостей для розвитку малят. Перехід на особистісно – орієнтовану модель дошкільної освіти потребує зміни ставлення вихователя до занять. Заняття, на мою думку, відповідно до Базового компоненту та програм - це зайнятість дітей протягом усього дня за інтересами у групі. Завдання вихователя постачати дітям необхідний матеріал, підтримувати інтереси дітей, допомагати, втілювати в життя задумане.

 

   Вихователь повинен постійно працювати над підвищенням фахового рівня, володіти мистецтвом спілкування з людьми і дітьми. Сучасний вихователь володіє почуттям гумору. Саме він знадобиться в скрутну хвилину і додасть оптимізму в разі невдачі.

 

   В сучасних умовах вихователь повинен мати найвищий рівень фахової підготовки та високий інтелектуально – креативний потенціал. Вихователь – впевнена в собі людина, яка вміє поводитися в товаристві, не викликаючи своїми вчинками, поведінкою та зовнішнім виглядом зневаги до себе, людина, яка дотримується чотирьох основних правил спілкування: ввічливість, природність, гідність і тактовність.

 

   Важливим в особі вихователя є його зовнішній вигляд - це скромна сукня, зручний стильний одяг і взуття, яке б не заважало виконувати всі режимні моменти в роботі з дітьми. Вихователь – це чарівна жінка, сучасна, гарна. Енергійна, тобто жінка – свято, яка завжди мусить бути у формі, усі двадцять чотири години на добу. Жодного послаблення, жодного випадку відсутності зачіски, стриманого макіяжу і зі смаком дібраних прикрас.

 

   Джерелом натхнення, що живить вихователя, є діти, вона живе ними. Саме діти, яких вона так любить, дають вихователю невичерпну енергію, життєлюбність і позитивне мислення.

 

   Вихователь веде здоровий спосіб життя, займається спортом, захоплюється музикою, мистецтвом. Про місію вихователя – педагога, його професійне кредо можна говорити гарно й багато, а можна сказати лаконічно і ємко. Як зробив це Шалва Амонашвілі.