Тема «Моє, твоє, наше»

 

Мета:  розвиток  соціальної компетентності, уміння ділитися, просити, миритися, цінувати право іншого, виховання поваги, бережливого ставлення до речей.

 

Обладнання: іграшки, папір.

 

Хід

 

1.     Привітання

 

Вірш Ш.Амонащвілі «Моє»

 

 

 

2.     Діти, про що ми можемо сказати «Це-моє!» ( називають)

 

Психолог підводить до висновку: якщо дещо належить МЕНІ, лише Я відповідаю за речі, сам вирішую як діяти з цим в ситуації: поділитися, віддати, викинути.

 

3.     Вправа «Моє-твоє-наше»

 

Психолог наводить ряд словосполучень, а діти сортують чия ця річ; хто на що має право, виконуючи рухи: моє-себе обнімають, твоє-пальцем показують на когось,наше-руки вгору.

 

Ручка, імя, душа, стіл, газета, Україна, мати, зошит, книга, м'яч, серветка, іграшка, подушка, собака, торт, телевізор, фонтан.

 

Психолог підводить до висновку: чи можете ви сказати, що є люди, яким нічого не належить і вони жодного разу не сказали «це моє»? від народження ми щедро наділені- імя, душа, тіло, батьки, почуття, вибір поведінки, вчинки, бажання, -все це є у кожного з нас, не можна відділити від людини, але дечим можна поділитися – чим, як ви думаєте? ( відповіді).

 

4.     Вправа «Поділися»

 

Діти з психологом сідають у коло та по черзі дарують одне одному те, що вони хочуть, зображують мімікою, жестами, словами.

 

Діти, а чи завжди буває так, що людина ділиться? Як треба гарно попросити, пригадайте?

 

-         Дозволь мені буль-ласка взяти..

 

-         Ти не заперечуєш, якщо..

 

-         Ти не проти, якщо я..

 

-         Дозволь, будь-ласка..

 

-         Дай, будь-ласка..

 

-         Можна мені..