Тема: «Дивна сила доброти»

 

Мета: розвиток соціальної компетентності, розуміння сили добра у взаєминах з людьми, вчити цінувати хороші вчинки, добрі взаємини.

 

Обладнання: картки, папір, фарби, ґудзик, скріпка.

 

Хід

 

1.     Привітання

 

2.     Вірш

 

Крихітний-крихітний хлопчик для крихітної-крихітної пташки

 

На мкрихітномублюдечці крихту хліба приніс.

 

Пташка сказала «Дякую. Велике – велике  дякую».

 

Таке величезне «Дякую», що хлопчик навіть підріс.

 

3.     Бесіда: « Звідкіля приходить доброта?»

 

-         Що таке доброта?

 

-         як пов’язані слова «добро» і «допомога»?

 

-         чому доьрі вчинки роблять людиною більшою, як у вірші про хлопчика?

 

-         як зрозуміти, що хтось потребує допомоги?

 

-         Що ти відчуваєш, коли робиш добру справу?

 

4.     Вправа «Відрізни»

 

Психолог запитує у дітей: як відрізнити хорошу справу від поганої і пропонує подивитися на картки-якщо справа погана-показують червоне коло, якщо хороша-зелений.

 

-         Вийняти пташку із гнізда та принести додому;

 

-         Спіймати їжака;

 

-         Розмалювати скло;

 

-         Допомогти зібрати іграшки;

 

-         Сказати добре слово;

 

-         Зліпити роботу за т товариша;

 

-         Нагодувати кота котлетами зі своєї тарілки;

 

-         Подарувати квіти

 

-         Зібрати букет з клумби на вулиці;

 

5.     Етюд «Я задоволений собою»-діти пригадують що почуває людина, коли зробила гарну справу, як вона себе хвалить, гордо стоїть, та пробують відтворити жестами, мімікою, настроєм.

 

6.     Гра  «Велике хотіння»

 

Психолог: коли ми робимо добро для іншого, треба думати про того, для кого ти це робиш, щоб йому було краще, а не собі. Той, хто дбає про себе називають – «самолюб», «егоїст». Проте слід не забувати, роблячи добро іншим, собі – не нашкодь! Тоді це буде добра справа.

 

А тепер спробуємо і ми, зробити хороше і не нашкодити, я почну..

 

§       Я хочу, щоб у мене було багато..

 

§       Я хочу, щоб мені подарували…

 

§       Я хочу змогти…

 

                Коли всі сказали своє «хочу», переходять на те, що можна для інших зробити:

 

             Я хочу щоб у … було..

 

             Я хочу подарувати …

 

               Я хочу, щоб у моїх друзів було…

 

               Я хочу, щоб у батьків …

 

Психолог: зробіть мені висновок: хотіти, це добре чи погано?

 

7.     Малювання «Квітка доброти»

 

Дітям роздають по пелюстці квітки, і вони мають намалювати добру справу, думку.

 

               Обговорення .

 

8.     Прощання