Ігрові техніки, що сприяють процесу адаптації

    Реалізація ігрових технік полегшить адаптацію дітей до нових соціальних умов, допоможе їм адекватно сприймати себе та інших дітей, опанувати конструктивні форми поведінки й основи комунікабельності.

Гра «А мене звати…»

   Мета: розвиток бажання познайомитися; навчання ввічливо звертатися одне до одного; розвиток відчуття єдності; причетності до групи.

   Матеріали: квітка або м’яч.

   Кожна дитина, стоячи у колі. Звертається (по черзі) до свого сусіда праворуч, передає йому квітку або м’яч. Називає своє ім’я і за бажанням трохи розповідає про себе.

Гра «Луна»

   Мета: навчання запам’ятовування імен дітей групи; розвиток єдності, задоволення від перебування в центрі уваги.

   Діти сидять у колі на килимі. Дитина, яка сидить праворуч від психолога. Промовляє своє ім’я і плескає у долоні: «Ва - ня». А діти всієї групи повторюють за нею це ім’я, як луна. Отож, ім’я кожної дитини повторюватиметься кілька разів.

Гра «Равлик»

   Мета: продовження знайомства дітей одне з одним; розвиток уваги, пам’яті, вміння відповідати на сигнал.

   Діти довільно рухаються по кімнаті. А на сигнал «Равлик!» присідають, називаючи по черзі своє ім’я, і набирають пози равлика.

Гра «Велике дерево»

  Мета: навчання відчуття того, що разом, у гурті, краще і гратися, і вчитися. І працювати. І відпочивати; розвиток позитивної мотивації до відвідування дошкільного закладу.

   Діти стоять у колі, взявшись за руки, утворюють велике, сильне дерево. Прислухаються, як шелестять його листочки, коли дме вітер (діти разом розгойдуються).Відчувають, як воно живе, дихає (дихають разом: крок уперед – вдих, піднімають руки; крок назад – видих, опускають руки).

   Робимо висновок: «Коли ми разом – нас багато, і ми велике, міцне дерево».

Гра «Потяг»

   Мета: закріплення вміння знайомитися; розвиток слухового сприйняття, координації рухів; сприяння нейтралізації негативної емоційної енергії та агресивної поведінки.

   Психолог. зараз ми з вами зробимо потяг. Спочатку я буду локомотивом, коли їхатиму по колу, то плескатиму в долоні й промовлятиму своє ім’я : «Ма – ри – на».

   Я зробила коло, а тепер на моє місце хай стане хтось із вас, а я стану, як і ви, вагончиком – причеплюся до локомотива. Тепер він поїде, а ми всі разом промовлятимемо його ім’я: «Дмит-ри-ку…». Рушаймо!.

   І так, доки всі діти по черзі не будуть «локомотивом» і не візьмуть участь у грі.

Гра «Морський банан»

  Мета: розвиток відчуття єдності, згуртованості; формування навичок самоконтролю та комунікабельності.

   Грають групами по п’ятеро дітей, сидячи на лаві. Психолог перед початком гри пояснює. Що морський банан – це гумовий човен, формою дещо схожий на банан. Пропонує дітям уявити, що вони катаються на морському банані: для цього мають міцно тримати одне одного за лікті, щоб не розірвався ланцюжок, і ніхто не впав у воду.